Сайт Адріани Арпадівни Химинець - учителя зарубіжної літератури, української мови та літератури Мукачівської ЗОШ І-ІІІ ст. № 20 ім. О.Духновича


Меню сайту

Категорії
Усі уроки світової літератури [17]Інтерактивні методи [24]
Програми [16]ЗНО [5]
Методична скарбничка [51]Методичні рекомендації [22]
Календарне планування [16]Опис досвіду [3]
Мої уроки [14]Позакласна робота [9]

Кнопка сайту

Життя сайту

К-сть матеріалів
Новини: 147
Файли: 600
Методика: 173
Записник: 138
Відео: 367
Сайти: 192
Фото: 107
Коментарі: 117

Опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 1420

Статистика

Онлайн всего: 5
Гостей: 5
Пользователей: 0

Відзнака
height="150"

Головна » Методика » » Методична скарбничка



Категорії
Усі уроки світової літератури [17]Інтерактивні методи [24]
Програми [16]ЗНО [5]
Методична скарбничка [51]Методичні рекомендації [22]
Календарне планування [16]Опис досвіду [3]
Мої уроки [14]Позакласна робота [9]

Копіювання та розміщення матеріалу на сторонніх сайтах
ЗАБОРОНЕНО!

© Світ літератури. Химинець А.А.


Аналітико-інтерпретаційне дослідження ліричного твору

[ Викачати з сервера файл (41.0Kb) ] 17.07.2013, 16:28

Пам'ятка для аналітико-інтерпретаційного дослідження ліричного твору
1. Прочитайте вірш мовчки.
2. Прочитайте вірш вголос.
3. Висловіть своє первинне враження про ліричний твір (на рівні емоцій та думок, що сформувалися відразу після прочитання вірша).
4. Яким настроєм сповнений вірш?
5. Про що цей вірш? (Яка його тема?)
6. Що видалося незрозумілим, недоречним? Чому?
7. Які художні світи наявні в тексті? (Світ людини, світ природи, світ
землі - світ неба, "свій" світ - "чужий" світ, світ матеріальний – світ духовний тощо).
8. У якому співвідношенні знаходяться художні світи вірша? (Зіставлені, протиставлені, поєднані, накладаються один на одного, сходяться в якійсь одній точці).
9. Виокремте художні опозиції тексту. Визначте серед них найголовніші. Чому ви так вважаєте? (Матеріальне-духовне, життя-смерть, війна-мир, добро-зло тощо).
10. Схарактеризуйте просторово-часові відношення у тексті. Що, на вашу думку, є важливішим - художній час чи художній простір у цьому вірші?
11. Схарактеризуйте систему образів вірша. Спробуйте розподілити об¬рази за художніми світами. В чому ви вбачаєте сенс такого умовного роз¬поділу?
12. Визначте місце та роль ліричного героя у вірші. Схарактеризуй¬те, спираючись на текст, думки, настрої, переживання, почуття, проблеми ліричного героя.
13. Спробуйте пов'язати позицію ліричного героя з авторською позицією. В чому ви бачите спільне, а в чому відмінне? Аргументуйте, спираючись на текст вірша.
14. Спробуйте знайти у тексті вірша цитату, що містить головну думку (або сформулюйте її своїми словами). Що, на ваш погляд, хотів автор донести до читача?
15. Наскільки жанрова форма вірша (сонет, хоку, елегія, гімн тощо) допомагає зрозуміти смисл вірша та авторську позицію?
16. У чому композиційні особливості вірша? Як вони допомагають зрозуміти смисл твору?
17. Схарактеризуйте ритмомелодику вірша. За бажанням визначте віршовий розмір твору. Спробуйте встановити зв'язок метричного розміру вірша з його смисловим (чуттєвим) навантаженням чи настроєм.
18. Які художні принципи створення ліричного тексту і з якою метою використав автор у цьому вірші (антитеза, алегорія, художній паралелізм тощо)?
19. Які засоби художньої виразності ви помітили у вірші? Визначте роль найяскравіших художніх тропів (епітетів, порівнянь, метафор, алегорій, символів). Які з них є домінантними, які виконують функції художньої деталі і з якою метою?
20. До якого виду лірики можна віднести цей текст (філософська, пейзажна, патріотична, інтимна, лірика дружби тощо)?
21. Як, на вашу думку, у цьому вірші відобразилися світоглядно-естетичні позиції автора?
22. Визначте сутність авторського задуму та авторської позиції у вірші. Яким ви бачите образ автора (чи збігається він з образом ліричного героя, чи це автор-оповідач, спостерігач, філософ, романтичний герой, наставник, співбесідник)? Обґрунтуйте свої думки текстом.
23. Яка роль епіграфа у вірші (якщо він є)?
24. Як ви гадаєте, чому автор дав саме таку назву твору?
25. Які асоціації з творами світової літератури виникли у вас при читанні цього вірша?
26. Яку додаткову інформацію має вказівка на дату написання вірша? (Чому немає вказівки на дату написання вірша?)
27. Які синтаксичні особливості поезії привернули вашу увагу? Чим?
28. Чиї думки (літературознавців, критиків, відомих діячів мистецтва, культури) щодо цього твору вам відомі? Чи погоджуєтеся ви з ними?


Категорія: Методична скарбничка | Додав: adriana | Теги: Аналітико-інтерпретаційне досліджен, аналіз лірики, план аналізу, лірика
Переглядів: 1067 | Завантажень: 175 | Рейтинг: 5.0/1
Схожі матеріали
Всього коментарів: 0
avatar

Форма входу

Пошук

Нове на сайті
Переказ повісті І. Франка «Захар Беркут»
І. Франко «Захар Беркут». Допомога учню
Із пісенних скарбів. Суспільно-побутові пісні. Коломийки.
Р.Д.Бредбері. Презентація життя та творчості
Ковбасенко Ю. І. Зарубіжна література. Підручник. 9 клас
Календарне планування із зарубіжної літератури для 9 кл.
Календарне планування з української літератури для 7 кл.
Календарне планування з української мови для 7 кл.
«Захар Беркут». Худ. фільм
Г.Гейне. Світові генії. Відео
Н.Заболоцкий "Признание"
Маяковский от А до Я

Новини освіти

Facebook
Адріана Химинець

Створіть Свою Візитку

Антивірус


© Світ літератури Химинець А.А. 2012-2017
Всі права захищені згідно чинного законодавства України (частина 1 статті 41 Конституції України та стаття 418 Цивільного кодексу України). Будь-яке поширення чи передрук матеріалів сайту дозволяється тільки за умови розміщення активного (індексованого) гіперпосилання на першоджерело.


Авторське право
Всі матеріали представлені виключно для ознайомлення і повинні бути видалені з Вашого комп'ютера чи будь-якого іншого носія інформації відразу після поверхневого ознайомлення із змістом. Копіюючи чи зберігаючи представлені матеріали, Ви приймаєте на себе всю відповідальність, згідно діючого міжнародного законодавства, а саме закону про авторське право і суміжні з ним закони. Публікація даних матеріалів не несе за собою ніяких комерційних прибутків та винагород.
Правовласникам
Всі авторські права зберігаються за правовласниками. Якщо Ви є автором якогось із представлених матеріалів і хочете доповнити, змінити чи видалити його з сайту, будь ласка, зв'яжіться з адміністратором сайту (реквізити для зв'язку можна знайти на сайті). Я прийму міри щодо владнання непорозумінь.


Сторінки сайту
Корисні посилання

Друзі
%
Каталог україномовних сайтів Анализ веб сайтов UkrNET - поисково-информационный ресурс Яндекс.Метрика
Никнейм Світ літератури (сайт Адріани Арпадівни Химинець) зарегистрирован!