«Від життєпису письменника до захоплення літературою…» - освітній проект Флешар Олександри Богданівни (вчителя української мови та літератури Тернопільського навчально-виховного комплексу «Школа-ліцей №6 імені Назарія Яремчука»), його завдання - продемонструвати цікаві, нетрадиційні, інколи навіть несподівані підходи до вивчення біографії письменника.
Пуговицы Блума - прием, придуманный Колин Аланиз, американской учительницей из Техаса. Освоить тему или понятие - довольно скучная постановка задачи, особенно для младших школьников. Куда привлекательнее звучит - застегнуть рубашку. Если рубашка полностью застегнута, ты одет и готов в путь. Иными словами, ученик овладеет понятием/темой, выполнив задания всех уровней от запоминания к созданию.
Як навчити дитину думати і творити? Автор матеріалу ділиться власним досвідом роботи щодо розвитку мислення як логічного, так і творчого, нестандартного, креативного, евристичного на уроках світової літератури.
Химинець А. "Шість капелюхів мислення". Використання методу Едварда де Боно на уроках світової літератури// Світова література. Шкільний світ, 2014. - № 19. - С.6-13
Учить учиться – одна из важнейших задач современного образования. Однако любая идея требует конкретных конкретных шагов, приёмов и методов.
Без сомнения, образование – больше, чем просто передача информации.
Однако как в школах, так и в вузах в особенности, главным образом присутствует именно такой первоначальный этап. Учителя, преподаватели вузов и колледжей, как правило, транслируют учебный материал, несмотря на то, что он уже есть в учебниках, монографиях, в Интернете.
И главная задача учеников (студентов) слушать, конспектировать. Учитывая возрастные особенности обучаемых, учитель прилагает массу усилий, чтобы привлечь внимание учащихся, удержать его.
Пассивная форма получения учебной информации непродуктивна и даже губительна.
Методична стратегія, яка дає змогу зрозуміти явище різнобічно, у 6 різних площинах
Химинець А.А., Тонкошкурова Л.І. Використання інтерактивних методів та прийомів як засіб формування позитивної мотивації школярів на уроках зар. літ. Ужгород: Гражда, 2010
Таксономія Блума – це ієрархічно взаємопов'язана система освітніх цілей. Кожен її рівень спрямований на формування певних навичок мислення (від простого до складного).
Прийом "прості та складні запитання" може бути використаний на стадії виклику - це запитання до вивчення теми, на стадії усвідомлення - спосіб активної фіксації запитань по змісту прочитаного, на стадії рефлексії - демонстрація розуміння пройденого.
Химинець А.А., Тонкошкурова Л.І. Використання інтерактивних методів та прийомів як засіб формування позитивної мотивації школярів на уроках зар. літ. Ужгород: Гражда, 2010
Дискусійна сітка Елвермана або «павутинка» дискусії Стратегія спрямована на організацію дискусії в класі й формування в учнів чіткої позиції щодо обговорюваних проблем на рівні дібраних ними аргументів.
Химинець А.А., Тонкошкурова Л.І. Використання інтерактивних методів та прийомів як засіб формування позитивної мотивації школярів на уроках зар. літ. Ужгород: Гражда, 2010
Метод для проведення словникової роботи як випереджуюче індивідуальне
або групове завдання для кращого розуміння нових слів, понять у шести
площинах
Химинець А.А., Тонкошкурова Л.І. Використання інтерактивних методів та прийомів як засіб формування позитивної мотивації школярів на уроках зар. літ. Ужгород: Гражда, 2010
Штрихи до правил, штрихи до думок, штрихи, що дозволяють перевірити словарний запас школярів, їх уміння бачити і застосовувати частини мови, складати тематичні складні (красиві!) речення.
Химинець А.А., Тонкошкурова Л.І. Використання інтерактивних методів та прийомів як засіб формування позитивної мотивації школярів на уроках зар. літ. Ужгород: Гражда, 2010
Стратегія навчання, яка спонукає учнів вільно думати й відкрито
висловлюватися на певну тему, спрямована на стимулювання мислення про
зв’язки між окремими поняттями.
Химинець А.А., Тонкошкурова Л.І. Використання інтерактивних методів та прийомів як засіб формування позитивної мотивації школярів на уроках зар. літ. Ужгород: Гражда, 2010
Неримований 5-ти рядковий вірш (синквейн з французької мови означає «п'ять рядків»)
Химинець А.А., Тонкошкурова Л.І. Використання інтерактивних методів та прийомів як засіб формування позитивної мотивації школярів на уроках зар. літ. Ужгород: Гражда, 2010
Метод аналізу художнього твору, який будується за алгоритмом
Химинець А.А., Тонкошкурова Л.І. Використання інтерактивних методів та прийомів як засіб формування позитивної мотивації школярів на уроках зар. літ. Ужгород: Гражда, 2010
Цей метод допомагає навчитися знаходити вагомі аргументи і формулювати свою думку відносно спірного питання; розбиратися у своїх ідеях, а також-формулювати їх у вигляді чіткої та логічної структури. Стратегія може бути використана на будь-якому етапі уроку.
Химинець А.А., Тонкошкурова Л.І. Використання інтерактивних методів та прийомів як засіб формування позитивної мотивації школярів на уроках зар. літ. Ужгород: Гражда, 2010
Відомі психологи Дж.Брендсфорд і Д. Стайн розробили «ідеальний» метод розв'язання проблем. Вони так і назвали його - «ІДЕАЛ» (IDEAL). Кожна буква - це крок, який потрібно зробити, щоб підвищити ймовірність виходу з важкої ситуації.
Химинець А.А., Тонкошкурова Л.І. Використання інтерактивних методів та прийомів як засіб формування позитивної мотивації школярів на уроках зар. літ. Ужгород: Гражда, 2010
Всі права захищені згідно чинного законодавства України (частина 1 статті 41 Конституції України та стаття 418 Цивільного кодексу України). Будь-яке поширення чи передрук матеріалів сайту дозволяється тільки за умови розміщення активного (індексованого) гіперпосилання на першоджерело.
Авторське право
Всі матеріали представлені виключно для ознайомлення і повинні бути видалені з Вашого комп'ютера чи будь-якого іншого носія інформації відразу після поверхневого ознайомлення із змістом. Копіюючи чи зберігаючи представлені матеріали, Ви приймаєте на себе всю відповідальність, згідно діючого міжнародного законодавства, а саме закону про авторське право і суміжні з ним закони. Публікація даних матеріалів не несе за собою ніяких комерційних прибутків та винагород.
Правовласникам
Всі авторські права зберігаються за правовласниками. Якщо Ви є автором якогось із представлених матеріалів і хочете доповнити, змінити чи видалити його з сайту, будь ласка, зв'яжіться з адміністратором сайту (реквізити для зв'язку можна знайти на сайті). Я прийму міри щодо владнання непорозумінь.