Учням пропонується самостійно опрацювати зміст тексту підручника (індивідуально або в групі). Потім вони отримують робочий лист з конкретними питаннями і завданнями з метою обробки інформації, що міститься в тексті.
Основи роботи над текстом
Алфавіт. Знайдіть у тексті основні (нові) поняття і запишіть їх у алфавітному порядку.
Що не чекали? Вибрати з тексту нову інформацію, яка є для Вас несподіваною, оскільки суперечить Вашим очікуванням і первісним уявленням.
Ти вже знаєш, останні новини? Запишіть ту інформацію, яка є для Вас новою.
Головна життєва мудрість. Постарайтеся висловити головну думку тексту однією фразою. Або яка із фраз кожного розділу є центральним висловлюванням, які фрази є ключовими?
Відоме і невідоме. Знайдіть у тексті ту інформацію, яка є для Вас невідомою, і ту інформацію, яка була раніше відома.
Ілюстративне зображення. Постарайтеся проілюструвати основну думку тексту і, якщо можливо, Вашу реакцію на неї у вигляді малюнка, схеми, карикатури і т.д.
Повчальний висновок. Чи можна зробити з прочитаного такі висновки, які були б значущі для майбутньої діяльності й життя?
Важливі теми для обговорення. Знайдіть у тексті такі висловлювання, які заслуговують на особливу увагу, і гідні обговорення в рамках загальної дискусії на уроці.
Далі вчитель організовує обговорення результатів роботи.
Можуть бути намічені наступні шляхи:
- пошук додаткової інформації;
- домашні завдання для окремих учнів або груп дітей;
- виділення невирішених проблем;
- изначення подальших етапів роботи.
Химинець А.А., Тонкошкурова Л.І. Використання інтерактивних методів та прийомів як засіб формування позитивної мотивації школярів на уроках зар. літ. Ужгород: Гражда, 2010