«Від життєпису письменника до захоплення літературою…» - освітній проект Флешар Олександри Богданівни (вчителя української мови та літератури Тернопільського навчально-виховного комплексу «Школа-ліцей №6 імені Назарія Яремчука»), його завдання - продемонструвати цікаві, нетрадиційні, інколи навіть несподівані підходи до вивчення біографії письменника.
З огляду на специфіку викладання цієї теми в 5-6-х, 7-8-х, 9-11-х класах, у рамках проекту виокремлено два тематичні модулі:
«Український письменник: доля, епоха, час», що передбачає виклад життєпису письменника в контексті суспільних, культурно-історичних подій доби;
«Розкрилля душі» - реалізація завдань цього модуля дасть змогу продемонструвати учням світоглядно-ціннісні орієнтири митця слова, його громадянську позицію, простежити витоки творчості і отримати уроки життєвої мудрості, що їх він дає нащадкам.
Проект передбачає моделювання нових підходів до вивчення життєпису Т.Шевченка, І.Франка, Лесі Українки і Б.Лепкого.
Такий вибір зумовлений кількома причинами: по-перше, це знакові постаті в українській літературі, і для того, щоб подолати певну «хрестоматійність», традиційність у викладі їх біографій, запропоновано комплекс взаємопов’язаних видів діяльності в українознавчому, а головне, сучасному для дітей різних вікових категорій контексті. По-друге, творчість цих письменників вивчається як у середніх, так і в старших класах, а відтак поданий у цікавій формі життєпис письменника стане змістовою основою, що сприятиме позитивному емоційному налаштування учнів на сприйняття творів того чи іншого письменника. Вивчення життєпису Богдана Лепкого запропоновано з метою продемонструвати різні види роботи на уроках літератури рідного краю.
У рамках проекту, зокрема на його діяльнісному етапі, передбачено проведення:
циклу уроків-досліджень «Територія міфу чи реальності» з використанням елементів технології критичного мислення та технології творчої майстерні;
циклу інтегрованих уроків з широкою міжпредметною інтеграцією (література-математика-образотворче мистецтво; література-географія-історія; література-риторика-мистецтво театралізації тощо);
циклу уроків-творчих майстерень зі створення біографічного есе, біографічних кросенсів, екзистенційних діалогів;
уроку-діалогу поколінь з використанням елементів технології діалогічного навчання;
уроку-літературного диліжанса;
реалізація мистецьких та учнівських короткотривалих проектів («Життєпис письменника в плакатах та марках: цікаво і несподівано», «Легенди письменницького роду», «Топ-10 цікавих фактів з життя улюбленого письменника») тощо.
Результатом діяльності учасників проекту (учнів 6-7-х, 9-10-х класів) стануть створені ними біографічні есе, біографічні кросенси, асоціативні етюди, сценарій, фотоколаж, колективний плакат життєпису митця, екзистенційні діалоги з письменником, біографічні інформаційні кейси, виступи, літературні диктанти, дописи на сайт школи, екскурсійна поїздка у с. Тухлю, сходження на гору Захар Беркут тощо.
Джерело
http://lesiafleshar.blogspot.com/2015/02/blog-post_2.html