Метод символічного бачення (або Спіч у малюнках)
22.12.2012
Метод символічного бачення (або Спіч у малюнках)
Символ як глибинний образ реальності, що містить у собі її зміст, може виступати засобом спостереження та пізнання цієї реальності. Метод символічного бачення полягає у відшуканні або побудові учнем зв’язків між об’єктом та його символом. Після з’ясування характеру відносин символу та його об’єкта (наприклад, світло — символ добра, спіраль — символ нескінченності, голуб — символ миру тощо) учитель пропонує учням спостерігати за якимось об’єктом, щоб побачити та зобразити його символ у графічній, знаковій, словесній або іншій формі.
Використовуючи цей метод, учням можна запропонувати такі завдання:
намалюйте предмет , який символізував би твір чи був би символом літературного героя. ( троянда – символ казки Г.Андерсена «Снігова королева»; засушені квіти – символ Соні з «Війна і мир» Л. Толстого)
визначте колір настрою уривка поезії ;
намалюйте ілюстрацію до твору, допустивши помилку в зображуваному та запропонуйте своїм товаришам знайти цю помилку;
Важливе значення має пояснення та тлумачення дітьми створених ними символів